Bellabakar

Misslyckat halloween hus

Kategori: Bakning

 
Jag och mamma har utmanat släkten till pepperkakshus tävling, därför ville jag träna med ett halloween hus. Eftersom det inte fanns peparkaksdeg i affärerna(tror inte det gjorde det då) bestämde jag mig för att använda samma deg som används till sju sorters kokor. Mina mallar blev fina och efter mycket om och men blev de husvägar när de kom ut ur ungnen. 
        När jag skulle börja sätta ihop huset börjadet gå söder på grund av kokornas lite smuliga konsisten. Då bestämde jag mig för att testa att hälla smält socker väggarna så att de skulle bli stabilla. Mitt i allt fick jag socker på handen vilket lädde till en blåsa. Då fick mamma ofrivilligt rycka in och ofra sin söndag kväll. (Inte populärt kan jag säga.)      Trots det började de gå sönder, då gav hag upp. Därför ligger fortfarande väggarna i mitt kök i väntan på sitt öde. Ska de bli ett hus eller hamnar de i papperskojen och förträngs föraltid?
 Hjärtanen hade jag tänkt använda som takplattar, men fråga mig inte hur får så långt han inte min smarta hjärna komma.
         Så här kunde det sett ut!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: